אודות



צבע הוא חלק בעיצוב המציאות שלי ואני נמצאת בדיאלוג  מתמיד איתו.

מתבוננת, חוקרת ויוצרת איתו: במכחול, בנוצה, באצבעות, רטוב, יבש, סמיך, דליל, מטפטף, נוזל- ואיזה כיף שאפשר להתלכלך.

צבע בשבילי הוא מקור השראה וחוויה חושית. מצד אחד ססמוגרף  לעולם החיצוני ומצד שני, ביטוי לעולמי הפנימי.

ביאליק בתארו את הברכה כתב על הקסם הזה ששמו " לְשׁוֹן הַמַּרְאוֹת"

שְׂפַת אֵלִים חֲרִישִׁית יֵשׁ, לְשׁוֹן חֲשָׁאִים,

לֹא-קוֹל וְלֹא הֲבָרָה לָהּ אַךְ גַּוְנֵי גְוָנִים;

וּקְסָמִים לָהּ וּתְמוּנוֹת הוֹד וּצְבָא חֶזְיוֹנוֹת,

בְּלָשׁוֹן זוֹ יִתְוַדַּע אֵל לִבְחִירֵי רוּחוֹ,

וּבָהּ יְהַרְהֵר שַׂר הָעוֹלָם אֶת-הִרְהוּרָיו,

וְיוֹצֵר אָמָן יִגְלֹם בָּהּ הֲגִיג לְבָבו.



שמי לירי, אמנית רב-תחומית, בוגרת המדרשה לאמנות ואוניברסיטת לידס.

אוהבת לגעת בצבע ובמים. לעוף גבוה, לשחות לעומק, לרוץ רחוק ולחזור הביתה.

בודקת בסקרנות את הבלתי נראה והבלתי נתפס במגבלות החושים.

במשך 35 שנים יוצרת ומלמדת בדרכים ייחודיות ובמגוון טכניקות לבטא רעיון ורגש  בשפה של צורה, צבע וחומר.

מגישה תלמידים לבגרות בתולדות אמנות ובפרויקט מעשי בסדנה.

מלמדת ציור ומלווה קבוצות בתהליכי צמחיה ומודעות דרך יצירת יומנים ויזואלים בסטודיו הפרטי שלי.

בתרמיל המסע שלי כלים מגוונים מתחומי האמנות  והטיפול: 

ציור ורישום במגוון חומרים וטכניקות,

הדפס, עיצוב גרפי, צילום ועיבוד תמונה,

אורה סומא - איבחון וטיפול בצבע,

פוטותרפיה - צילום ככלי טיפולי,

Pacfic NorthWest Art School - Art  journaling

ציור ואיבחון דרך מנדלות, קואצינג  ועבודה עם קלפים. 

חוויותיי מתבססות על מראות, אותן אני לוכדת בעין העדשה (שלי ושל המצלמה).

אני אספנית נלהבת של חומרים, טקסטורות, זיכרונות ואנשים צבעוניים. הדימויים המאכלסים את יצירותי לקוחים מהכאן ועכשיו:

מגג ביתי המשקיף אל גגות השכנים, מהבתים ההולכים ונבנים, מהפיגומים והלבנים החשופות, מהיונים והעורבים, 

מרגליים יחפות על דשא רטוב ומהשמיים המשתנים בערבו של יום. זהו דיאלוג מתמשך בין האורבני לטבעי.

אני מתבוננת על העולם מנקודות מבט רבות והתמונה שאני מקבלת יחודית בדומה להתבוננות דרך קליידוסקופ. עבורי האחורי הוא החזית 

והפנימי מהווה אשנב לחיצוני- וההפך.

תשוקתי לצבע ולחומרים מביאה אותי ליצירת עבודות מיקס מדיה מרובדות וכך אני יוצרת חוויה ויזואלית עשירה ואישית.